Hvordan kommer jeg i gang med Travis?

Reise med fly:

  1. Åpne PDF-flykvittering fra Innboks

  2. Trykk på vedlagt fil og del-ikonet i hjørnet

  3. Velg Travis app fra delingsmenyen

  4. Trykk på varselet fra Travis om den har analysert kvitteringen din og opprettet reiseregning

  5. Skriv inn “Reisens formål” og tykk på “Send“

    Hvis du har andre utlegg som tilhører til denne reisen, da kan du enten ta et bilde eller bruke delingsfunksjonen. Travis skal analysere disse utleggene basert på dato og koble sammen.

Hvordan fungerer bedriftsavtale?

Bedrifter kan tegne egen avtale med oss. Et årsabonnement koster 720,- ( 60 kr. per måned ) per lisens. Dette gir lisenstaker mulighet til å bruke Travis ubegrenset i ett år. Da sender vi invitasjon til deres ansatte og de får instruksjoner på hvordan de oppretter profil i appen. Vi fakturerer deretter bedriften direkte, slik at ansatte slipper å abonnere hver for seg.

Hvilke regnskapsprogrammer er Travis kompatibel med?

Vi har, per i dag, integrasjon med Tripletex økonomisystem som er tilgjengelig for kunder med bedriftsavtale hos Travis. Her finner du mer info om kobling mot Tripletex travis.no/tripletex.

Hvordan fungerer konvertering av utenlandsk valuta i Travis?

I dag bruker vi Norges Bank API for å hente dagens valutakurs. Travis konverterer de utenlandske valutaene automatisk i henhold til dagens valutakurs. Slik fungerer det i appen:

  1. Ta et bilde eller del med kvittering som inneholder utenlandsk valuta

  2. Etter analysering, åpner du utlegget

  3. Skroll ned og du vil se at totalt beløp vises i norske kroner

 Hvordan å legge inn bompenger?

Bompenger må føres manuelt på denne måten:

  1. Trykk på rødt "+"-ikonet i midten og velg utlegg

  2. Kamera åpnes automatisk. Du skal ikke ta bilde, men du må trykke på ikonet som viser krysset over kvittering i høyre hjørne.

  3. Fyll ut alle felt og trykk på "Opprett"

Hvordan dele en kvittering på Android?

Du kan enten velge å sende kvittering til bilag@travis.no eller dele direkte via delingsfunksjon. Følg disse stegene:

  1. Åpne kvitteringen

  2. Trykk på … “Mer“ ikonet

  3. Trykk på “Send file…”

  4. Velg Travis app fra delingsmenyen.

Jeg har sendt inn kvittering til bilag@travis.no, men ingenting har kommet i appen.

Sørg for at du sender en kvittering fra e-postadressen som er registrert i Travis slik at appen vet at det er du som er eieren av denne kvitteringen. For å sjekke hvilken e-postadresse som er lagret i Travis, gå til “Profil”-fane, velg “E-poster”. Du kan også legge inn flere e-postadresser ved å trykke “Legg til epostadresse” og bekrefte denne.

Hvor kan man finne reiseregninger som ble sendt tidligere?

Reiseregninger som er sendt tidligere, finner du helt nederst under «Arkiverte reiseregninger og utlegg» på Reiser/Reports skjermen.

App oppdatering på iOS.

Slik oppdaterer du Travis Reise & Utlegg manuelt:

  • Åpne App Store app

  • Finn Travis Reise & Utlegg og trykk på blå knapp som heter oppdater.

For å slippe å oppdatere appen manuelt, anbefaler vi å slå på automatisk oppdatering av apper. Slik gjør du det:
1. Gå til innstillinger app
2. Velg iTunes og App Store
3. Slå på “Oppdateringer” felt
Du kan merke av “Bruk mobildata” hvis du vil at apper oppdateres kun når WiFi er slått på.

App oppdatering på Android.

  1. Åpne Play Store

  2. My apps & games

  3. Finn Travis og trykk på update.

For å aktivere automatisk oppdatering:

  • Åpne innstillinger

  • Trykk på Auto-update apps

  • Velg “Over Wi-Fi only“

Hvordan kan jeg kontakte Travis sin Kundestøtte?

I appen åpne profilskjerm og på høyre nederste hjørnet det finnes «samtalevindu» ikonet. Trykk på ikonet og skriv ditt spørsmål i tekstfeltet. Travis svarer i løpet av kort tid.